* Prihlásenie   * Registrovať


Naposledy ste tu boli
Práve je 16 Dec 2018, 02:02
Zobraziť témy bez odpovedí
Zobraziť aktívne témy




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 180 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Autor Správa
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 16 Dec 2013, 23:19 
Neprítomný
Top Člen
Obrázok používateľa

Založený: 25 Júl 2011, 20:21
Príspevky: 2088
Telefonický kontakt: 0907 162 804
Okres: Považská Bystrica
Značka: Fiat
Typ: Bravo GT
Motor: 1.9 JTD
Výkon: 77kW
Rok výroby: 1999
hlinikove sanie 100% nie


plastove sanie - treba zohnat pinout RJ motora, nasledne ti viem odpovedat ci taka moznost je

mal som v ruke len kablovacku k RJ motora s plastovym sanim, pinov tam bolo max 30


JTD ma skoro 100


cize ak chces tempomat do 1.6, tak jedine mechanicky - rataj s investicou 150€

_________________
FIAT BRAVO 1.9 JTD GT Strieborna metaliza 647 1999
FIAT BRAVO 1.2 16v SX Bledomodra metaliza 823 1999
EX:FIAT BRAVA 1.6 16v SX 76 KW Modra metaliza 1997
EX:FIAT BRAVO 1.9 JTD GT Tmavomodra metaliza 1998


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 28 Aug 2014, 11:32 
Neprítomný
Obrázok používateľa

Založený: 29 Aug 2012, 20:27
Príspevky: 696
Bydlisko: Košice
Okres: Košice
Značka: Fiat
Typ: Bravo
Motor: 1,9JTD
Výkon: 77kW
Rok výroby: 2000
Takže ako sa presne dozviem ako dorobiť ten tempomat? Kúpim páčku, tebe zaplatím 10€ a mi to všetko vysvetlíš? Lebo som prečítal celú tému a nemám ani šajnu ako sa to dá dorobiť.:D

_________________
Obrázok Obrázok
Obrázok


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 28 Aug 2014, 13:25 
Neprítomný
Top Člen
Obrázok používateľa

Založený: 25 Júl 2011, 20:21
Príspevky: 2088
Telefonický kontakt: 0907 162 804
Okres: Považská Bystrica
Značka: Fiat
Typ: Bravo GT
Motor: 1.9 JTD
Výkon: 77kW
Rok výroby: 1999
Zavolaj mi. Nechce sa mi to tukat 0907 162 804

Ty mas cip od sarkana ? Lebo budes muset vymenit sw v riadiacke

_________________
FIAT BRAVO 1.9 JTD GT Strieborna metaliza 647 1999
FIAT BRAVO 1.2 16v SX Bledomodra metaliza 823 1999
EX:FIAT BRAVA 1.6 16v SX 76 KW Modra metaliza 1997
EX:FIAT BRAVO 1.9 JTD GT Tmavomodra metaliza 1998


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 28 Aug 2014, 13:39 
Neprítomný
Obrázok používateľa

Založený: 29 Aug 2012, 20:27
Príspevky: 696
Bydlisko: Košice
Okres: Košice
Značka: Fiat
Typ: Bravo
Motor: 1,9JTD
Výkon: 77kW
Rok výroby: 2000
Mám od neho, ešte nevyladený.

Zatiaľ nepotrebujem vedieť ako sa to robí, len čo to bude celé stáť(vrátane tvojho know-how) a podľa toho sa rozhodnem. A ešte zložitosť, či to zmáknem aj keď nie som elektrikár.:)

_________________
Obrázok Obrázok
Obrázok


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 28 Aug 2014, 14:09 
Neprítomný
Top Člen
Obrázok používateľa

Založený: 25 Júl 2011, 20:21
Príspevky: 2088
Telefonický kontakt: 0907 162 804
Okres: Považská Bystrica
Značka: Fiat
Typ: Bravo GT
Motor: 1.9 JTD
Výkon: 77kW
Rok výroby: 1999
Sak ti vravim zavolaj mi. Za minutu ti v skratke poviem co a ako

_________________
FIAT BRAVO 1.9 JTD GT Strieborna metaliza 647 1999
FIAT BRAVO 1.2 16v SX Bledomodra metaliza 823 1999
EX:FIAT BRAVA 1.6 16v SX 76 KW Modra metaliza 1997
EX:FIAT BRAVO 1.9 JTD GT Tmavomodra metaliza 1998


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 28 Aug 2014, 14:40 
Neprítomný
Obrázok používateľa

Založený: 29 Aug 2012, 20:27
Príspevky: 696
Bydlisko: Košice
Okres: Košice
Značka: Fiat
Typ: Bravo
Motor: 1,9JTD
Výkon: 77kW
Rok výroby: 2000
Teraz nemám čas, som v robote....ale večer ti zavolám. Dik zatiaľ.

_________________
Obrázok Obrázok
Obrázok


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 23 Nov 2018, 22:06 
Neprítomný

Založený: 03 Aug 2014, 16:50
Príspevky: 2
Okres: Myjava
Značka: Fiat
Typ: Bravo
Motor: 1,9 JTD
Výkon: 74kW/100HP
Rok výroby: 2001
Zdravim pani, neviem ci tu este funguje niekto z tych co tempomat robili, ale ak ano poprosil by som vas o radu.
Moc sa uz Bravu nevenujem, predsa len uz aj podla datumov prispevkov tu na fore ide tento model dole vodu a skor frcia stila. Ale kedze moje Bravo JTD nepytalo posledne 2-3 roky nejake velke investicie, a motor aj kasna su v dost dobrom stave, tak ho stale udrzujem.
Raz som sa rozhodol ze si dorobim tempomat, prelustroval som toto forum, aj mareacke. Zohnal som si na vrakaci dalsi konektor do riadiacky, vypytval z neho piny podopajal som ich na prislusne miesta.
Postupoval som podla tejto schemy: http://forum.fiatbravo-bravaklub.sk/download/file.php?id=19562
Je tam pisane JTD 105, ale zatial vsetky 105ky co som videl mali riadiacku myslim ze EDC-15c5 tusim na 4 konektory, ktora nemala softverovu pripravu na tempomat, ja mam 15c7 (2 konetkroy) ktora bola davana do JTD 100 (od roku 2000, euro3) a tato sice nema vyvedenu kabelaz ale softwerovu podporu ma.
Najprv som to skusal cez stukacie spinace z pocitaca, ked som prisiel na to ze v diagnostike to reaguje tak som zohnal packu myslim ze z alfy. Pozapajal som to cele podla schemy vyssie.
Na brzdovy spinac som nepouzil rele, ale 3 kontaktny spinac asi tiez z alfy. Povodny pin brzdoveho som prehodil (54/59 v riadiacke) a novy som pridal. Niekto pisal ze ma radsej elektorniku ako mechaniku, ja sa snazim zasa vyhybat cvakacim veciam a davat tam to co tam ma byt. Z pinu 23 som si nechal vyvedeny kablik na kontrolku ktory som nepripajal.
Tempomat som cely prekontrolval vo FESku (alebo lepsie multi e.s.). Vsetko sa chovalo tak ako ma, reagoval aj Brzdovy spinac 1 a 2 aj spojkovy aj vsetky tlacitka tempomatu.
Co mi bolo dost divne ze vsade po forach bolo pisane ze musi byt funkcna kontrolka inak tempomat nebude fungovat. No moj isiel bezproblemov aktivovat cca od 40vyssie, drzal rychlost jednoducho bol funkcny (este je).

No a teraz sa konecne dostanem k margu veci.
Jeden jediny problem som mal od zaciatku a to taky ze tempomat bol polyfunkcny, hovorim mu tempomat na jedno pouzitie. Po vymacknuti nejakeho pedalu, mam pocit ze je uplne jedno ci spojky alebo brzdy. Vypisalo v riadiacke chybu brzdoveho spinaca a uz nesiel znova aktivovat do dalsieho nastartovania. Podotknem ze to nebolo uplne pravidlo niekedy ked mal naladu isiel aj 2-3x.
Niekde na mareackom fore som vycitial ze riadiacka si kontroluje napatie z brzdoveho spinaca a z tempomatu a porovnava ich alebo nieco v tom zmysle a preto musi byt aj tempomat napajany nie zo spinacky ale z brzdoveho snimaca - podla mna takto uple zabijem tlacitko resume, ale skusil som aj tuto variantu. Bez zmeny, stale to iste, myslim ze to robi asi ten brzdovy spinac a nezaznamena mozno prodlevu medzi 1-2 kontaktom, pusti tam mozno na milisekundu 12v na oboch pinoch a riadiacka vyhodi chybu. To je moja teoria, mozno je to blbost. V kazdom pripade mi stale ostava moznost vrazit tam rele, toto jedine som este neskusil.
No ale kvoli comu sa sa vlastne odhodlal napisat: Robil som teraz nejake upravy na aute, uz davnejsie sme sa s kamosom bavili ze by to blbnutie tempomatu mohla zapricinovat ta kontrolka, je to asi hlupost, ale sak pre dobry pocit som sa rozhodol ju konecne dokoncit. Tak som si ju prasne vyskriabal do volnej pozicie pravo dole vedla kolika. Strcil som tam modru diodu z druhych budikov som vyletoval 2 odpory, pozrel som sa na ostatne diody ako su napajkovane a pleskol som ich tam, myslim ze 241 isiel prvy a za nim 511 (pozn, moje budiky maju namiesto vsetkych 241 cislo 2430 ale inak su tie iste, aj konektory sedia takze som to neriesil). Pozrel som si podla drahy diody na ktory pin usti a tam som pripojil kabel od riadiacky z pinu 23.

Toz a konecne ten problem z ktoreho som doteraz v ryti. Po otoceni kluca sa mi rozsvietila dioda, lenze uz nezhasla :D Povedal som si ze mozno to robi ten odpor, tak som to skusal strcit este na originalnu diodu a odpory z oblozenia. To iste. Dioda svieti nonstop. Skusal som prepipavat samotny kabel z riadiacky s kostrou, pisti od zatocenia klucika stale, az kym nezhasnem. Proste kym ma riadiacka napetie. diagnostika mi nehlasi ziadnu chybu, pozeral som na kontrolku, hlasi ze OFF ale stale svieti. Uz som 2x kontroloval konektor ci som napichnuty na pine 23, prva rada ide od 6 do 24 takze predposledy. Je tam, prepipaval som konektor - pin 23 so vsetkymi susediacimi pinmi, ci nahodou niekde (neviem si predstavit kde, ale preistotu) neusiel kablik a neberie minus z ineho pinu. Vsetko v poriadku no kontrolka stale nezhasina. Ja uz vazne neviem cim to moze byt. Su po forach riesene asi vsetky mozne teorie a problemy nefunkcnosti ale nikde som nenasiel nic o tom ze by kontrolka svietila nonstop aj pri offnutom tempomate (som skusal aj odpojit +12 od packy, aj +12 od brzdy nech si mysli ze tam tempomat neni a stale to iste). Jo a ako uplne poslednu moznost som v registrovanom multiecuscane dal v upravach resetnut tempomat, normalne na asi 5 minut zmizol a pisalo mi ze nie je zapisany v eeprom, a potom zasa nabehol a vsetko po starom. Ja uz neviem ako tu kontrolku dat do poriadku. Ak by mal niekto napad skuste poradit, zatial som ju zasa odpojil. Tempomat ide normalne, stale sa da aktivovat a drzi rychlost.


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 24 Nov 2018, 15:42 
Neprítomný
Moderátor
Obrázok používateľa

Založený: 05 Dec 2011, 22:39
Príspevky: 791
Telefonický kontakt: 0905012988
Okres: Banská Štiavnica
Značka: FIAT
Typ: BRAVO
Motor: 1,9 JTD
Výkon: 77 KW/ 105 HP
Rok výroby: 2000
Ahoj.

ak ti s tymto niekto poradi tak len lukas ktory cely postup vymyslel. Ma toho vela ale ked mu das cas iste sa ti skusi vyjadrit.

_________________
FIAT BRAVO 1.9 JTD GT strieborna metaliza 647 2000
Fiat STILO 1.2 16V modroseda metalíza 2002 59 KW
EX:Fiat Brava 1.2 16V modra metaliza tmava 1999 60KW
EX:FIAT BRAVO 1.9 JTD GT cierna metaliza 1999 77kw


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 24 Nov 2018, 16:06 
Neprítomný
Moderátor
Obrázok používateľa

Založený: 05 Dec 2011, 22:39
Príspevky: 791
Telefonický kontakt: 0905012988
Okres: Banská Štiavnica
Značka: FIAT
Typ: BRAVO
Motor: 1,9 JTD
Výkon: 77 KW/ 105 HP
Rok výroby: 2000
Lukasovi ma poziadal nech ti preposlem jeho odpoved:

Nazdar Ratt , 2 konektorovu riadiacku som riesil len na papieri , realne som to nikdy nepripajal , co sa tyka chyby brzdoveho pedalu , urcite vyskusaj dat rele , tam mas na 100% zabezpecene , ze budu vzdy opacne hodnoty. Co sa tyka diody , osobne by som sa na nu vykaslal , ak to chces rozbehat , zozen sw do riadiacky z alfy alebo lancie , ale narazis na problem s rychlostou vozidla v RJ kde asi budes mat 4x rychost ( toto plati u 5 pinovej RJ , tu ken hadam). Daj vedet co a ako

_________________
FIAT BRAVO 1.9 JTD GT strieborna metaliza 647 2000
Fiat STILO 1.2 16V modroseda metalíza 2002 59 KW
EX:Fiat Brava 1.2 16V modra metaliza tmava 1999 60KW
EX:FIAT BRAVO 1.9 JTD GT cierna metaliza 1999 77kw


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Montáž tempomatu 1,9 JTD 2000
OdoslaťOdoslané: 25 Nov 2018, 21:03 
Neprítomný

Založený: 03 Aug 2014, 16:50
Príspevky: 2
Okres: Myjava
Značka: Fiat
Typ: Bravo
Motor: 1,9 JTD
Výkon: 74kW/100HP
Rok výroby: 2001
No to rele urcite skusim, to je asi najvacssi problem, dam vediet ako to dopadlo.
A ak by sa niekomu dalo skuste aspon zmerat ci aj vam posiela ten pin pre kontrolku stale - od otocenia kluca az po vypnutie.
Staci hodit merak niekde na kostru a ten pin, ci to pisti aj ked je tempomat vypnuty.
Mam este teoriu ze tam moze byt - stale, mozno len treba pridat vacsi odpor. Ak mi niekto povie ze tam riadiacka ten - neposiela a ide to az po aktivovani tempomatu, tak jej asne ze moja riadiacka robi kraviny a rovno serem. Prinajhorsom ju napojim aspon na napajanie tempomatu.

Edit - 30.11.2018
Ak som to spravne pochopil riadiacka bosh edc 15c7 cf3 ma na pine 23 vystup pre kontrolku tempomatu, ale vraj je to riesene cez can bus preto to nechce korektne fungovat, takze ju asi nesprovoznim. A vyhadzovanie tej chyby brzdoveho spinaca moze mat obdobny problem. Nasiel som na zahranicnom fore nejakych ludi ktorym sa to chovalo tak isto, bohuzial som sa k ziadnemu zaveru nedopracoval. Takze to asi obist nepojde, jedina moznost by bola asi prehrat soft, ale neviem aky a ako, takze sa asi budem musiet uspokojit s polyfunkcnym tempomatom :-)


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 180 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1 ... 14, 15, 16, 17, 18


Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB2 template by N.Design Studio
phpBB3 template by SE-Tuning
© PCforum.sk