* Prihlásenie   * Registrovať


Naposledy ste tu boli
Práve je 16 Aug 2018, 06:48
Zobraziť témy bez odpovedí
Zobraziť aktívne témy




Vytvoriť novú tému Táto téma je zamknutá, nemôžete upravovať príspevky ani posielať ďalšie odpovede.  [ Počet príspevkov: 1 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: [ID011] cybertronic by kekosh
OdoslaťOdoslané: 10 Nov 2010, 22:03 
Neprítomný
Obrázok používateľa

Založený: 13 Mar 2008, 13:04
Príspevky: 5832
Bydlisko: Martin
Okres: Martin
Značka: Š
Typ: FC1
Motor: 1,9 TDi
Výkon: 74kW
Rok výroby: 2005
Bezpečné brždění ESB

Obrázok

Systém ESB (Emergency Safe Bracking) zvyšuje bezpečnost v silničním provozu starších vozů. Jistě se Vám již stalo, že jste museli náhle prudce zastavit vozidlo a hned na to jste zapínali výstražná světla. Aktivace výstražných světel dává najevo, že stojíte, nebo že se něco děje. Ostatní řidiči okamžitě reagují a usměrňují svá vozidla dle situace. Takový manévr je znám především z dálnic. Nevýhodou je, prodleva zapnutí výstražných světel, jelikož v krizové situaci se řidič jako první soustředí na brždění, poté zapíná výstražná světla. Nové modely vozů tuto funkci mají již od výroby. Proto vznikla jednotka ESB, která měří přetížení ve zvoleném směru. Po překročení prahu přetížení jednotka ESB automaticky aktivuje výstražná světla.
Funkce jednotky:
Jednotka ESB byla primárně navržena pro jednoduchost zapojení, tak jak ukazuje schéma zapojení v dokumentaci výrobku. ESB je zabudováno do poměrně tuhé plastové krabičky s otvory pro pevné přišroubování. Přišroubování k pevnému dílu vozu je velmi nutné, jelikož se měří přetížení při brždění ve směru jízdy, je nezbytné jednotku ESB instalovat tak, aby šipka vypálená na ESB byla po směru jízdy! Nepoužívejte k přichycení ESB "zdrhovací" pásky, jednotka musí být pevně přišroubovaná! Při brždění jednotka permanentně měří úrověn přetížení a porovnává ji s údaji v paměti. Pokud bude přetížení větší, než je práh přetížení nastaven od výroby, jednotka ESB okamžitě aktivuje výstražná světla. Deaktivace proběhne automaticky při rozjezdu ve směru jízdy, nebo manuálně Vašim ovladačem výstražných světel.

Bezpečnostní brzdové světlo

Obrázok

Výstražné blikání brzdového světla EBL
Modul EBL (Elektronic Brake Light) slouží k zvýšení bezpečnosti při prudkém brždění. Funkcí EBL již disponuje většina moderních vozů, především Audi, která funkci EBL převzala od Formule F1. Při sešlápnutí brzdového pedálu jednotka EBL celkem 7x stoboskopicky blikne pouze třetím brzdovým světlem, pak třetí brzdové světlo pouze svítí. Pokud je brzdový pedál stále sešlápnutý, jednotka EBL po 15s trvale, pomaleji, rozbliká třetí brzdové světlo. Tento mód je určen především na dálnice. Jednotka EBL není jen módním dopňkem Vašeho vozu, ale především účinným bezpečnostním prvkem. Na přání zákazníků, byla jednotka EBL doplněna o možnost připojení i na směrové blikače, kde směrový blikač po prvním bliknutí několikrát stroboskopicky blikne a poté blká již ve standartdní periodě. Jednotka EBL umí ovládat jak LED, tak i žárovkové světla. Veškeré nastavení je provedeno pomocí jumperů (viz.přiložený návod).
Funkce jednotky:
Po sešlápnutí brzdového pedálu, jednotka EBL 7x stroboskopicky zabliká pouze třetím brzdovým světlem. Pokud bude sešlápnutí brzdového pedálu přetrvávat a bude delší než 15s, jednotka EBL rozbliká třetí brzdové světlo trvale v pomalejším módu. Jednotku EBL je možné připojit i ke směrovým blikačům, kde jedna jednotka EBL ovládá pouze jedno světlo!

 

Denní svícení AHD

Obrázok

Jednotka denního svícení AHD bez senzoru

Všeobecné informace:
Systém denního svícení AHD (Automatic Halogen Daylight) je způsob využití originálního osazení světlometů pro denní svícení. Modul AHD ve velikosti menší než krabička cigaret, umožňuje svítit jen hlavníma světlama a to bez zadních lamp a podsvětlení přístrojové desky včetně celého interiéru a to vše dle předpisů o denním svícení! Tím vzniká průměrná úspora 10.8A, jedná se pouze o výkonovou úsporu, která nijak fyzicky neovlivní spotřebu, ovšem kladně ovlivní životnost alternátoru, včetně žárovek. Nemusím zde dlouhosáhle hovořit o kladech úspory elektrické energie v zimním období, kdy je nutné mít co nejvíce elektrické energie pro nabíjení akumulátoru (viz.krátké starty), jelikož se zde projevuje tepelná závislost vnitřního odporu baterie. Vnitřní odpor baterie by měl být v ideálním případě roven 0 Ohmů, jen tehdy poskytne baterie maximální výkon!
Vzhledem k tomu, že hlavní "potkávací" světlomety mají v každém světle halogenovou žárovku výkonu 55W/12V, což je v součtu 110W, tak není příliž hospodárné uvedenými žárovkami permanentně svítit. Výkon denních světel postačí pouze poloviční i menší, proto bylo zvoleno digitální řízení výkonu dálkových halogenových žárovek z 55W na cca 13W při denním svícení, jedná se pouze o přibližnou hodnotu! Může se stát, že výrobní nastavení svitu dálkových žárovek v denním režimu může nepříjemně oslňovat. Důvodem je odlišná konstrukce Vašeho světlometu, respektive jiný geometrický tvar paraboly. Tento problém byl odstraněný režimem "učení", kde si velmi jednoduše můžete zvolit intenzitu svitu dálkových žárovek v denním režimu. Dálkové žárovky byly zvoleny pro vyšší výšku osvětlení, neboť se snížil výkon žárovek. Funkce dálkových světel není omezena. Životnost žárovek není ovlivněna, množí se spekulace o ovlivnění "halogenového efektu". "Halogenový efekt" je princip funkce halogenových žárovek, který při nižším napětí přestává fungovat. "Halogenový efekt" je narušen nevhodným způsobem řízení výkonu a to především pomocí PWM. Jednotka AHD využívá moderní způsob řízení výkonu tzv. "studenou metodou" a je k žárovkám velmi šetrná.
Funkce jednotky:
Tak jak je z názvu plynoucí, jedná se o modul denního svícení AHD bez světelného senzoru. Po nastartování jednotka AHD aktivuje digitální regulaci výkonu 55W dálkových žárovek s výkonem pouze cca 13W. Funkce dálkových světel není omezena! Při aktivaci směrového blikače se výkon příslušného světla sníží až na cca 5W pro lepší viditelnost směrového ukazatele. Po vypnutí směrového blikače se opět zvýší výkon na cca 13W. Po aktivaci hlavních světel, nebo vypnutí motoru, dojde k automatické deaktivaci režimu denního svícení, dle vyhlášky. Součástí balení je jednotka AHD, návod k instalaci a všechny nutné konektory.

 

Denní svícení AHD negative

Jednotka denního svícení AHD negative
Všeobecné informace:
Systém denního svícení AHD (Automatic Halogen Daylight) je způsob využití originálního osazení světlometů pro denní svícení. Modul AHD ve velikosti menší než krabička cigaret, umožňuje svítit jen hlavníma světlama a to bez zadních lamp a podsvětlení přístrojové desky včetně celého interiéru a to vše dle předpisů o denním svícení! Tím vzniká průměrná úspora 10.8A, jedná se pouze o výkonovou úsporu, která nijak fyzicky neovlivní spotřebu, ovšem kladně ovlivní životnost alternátoru, včetně žárovek. Nemusím zde dlouhosáhle hovořit o kladech úspory elektrické energie v zimním období, kdy je nutné mít co nejvíce elektrické energie pro nabíjení akumulátoru (viz.krátké starty), jelikož se zde projevuje tepelná závislost vnitřního odporu baterie. Vnitřní odpor baterie by měl být v ideálním případě roven 0 Ohmů, jen tehdy poskytne baterie maximální výkon!
Vzhledem k tomu, že hlavní "potkávací" světlomety mají v každém světle halogenovou žárovku výkonu 55W/12V, což je v součtu 110W, tak není příliž hospodárné uvedenými žárovkami permanentně svítit. Výkon denních světel postačí pouze poloviční i menší, proto bylo zvoleno digitální řízení výkonu dálkových halogenových žárovek z 55W na cca 13W při denním svícení, jedná se pouze o přibližnou hodnotu! Může se stát, že výrobní nastavení svitu dálkových žárovek v denním režimu může nepříjemně oslňovat. Důvodem je odlišná konstrukce Vašeho světlometu, respektive jiný geometrický tvar paraboly. Tento problém byl odstraněný režimem "učení", kde si velmi jednoduše můžete zvolit intenzitu svitu dálkových žárovek v denním režimu. Dálkové žárovky byly zvoleny pro vyšší výšku osvětlení, neboť se snížil výkon žárovek. Funkce dálkových světel není omezena. Životnost žárovek není ovlivněna, množí se spekulace o ovlivnění "halogenového efektu". "Halogenový efekt" je princip funkce halogenových žárovek, který při nižším napětí přestává fungovat. "Halogenový efekt" je narušen nevhodným způsobem řízení výkonu a to především pomocí PWM. Jednotka AHD využívá moderní způsob řízení výkonu tzv. "studenou metodou" a je k žárovkám velmi šetrná.
Funkce jednotky:
Tak jak je z názvu plynoucí, jedná se o modul denního svícení AHD bez světelného senzoru. Po nastartování jednotka AHD aktivuje digitální regulaci výkonu 55W dálkových žárovek s výkonem pouze cca 13W. Funkce dálkových světel není omezena! Při aktivaci směrového blikače se výkon příslušného světla sníží až na cca 5W pro lepší viditelnost směrového ukazatele. Po vypnutí směrového blikače se opět zvýší výkon na cca 13W. Po aktivaci hlavních světel, nebo vypnutí motoru, dojde k automatické deaktivaci režimu denního svícení, dle vyhlášky. Součástí balení je jednotka AHD, návod k instalaci a všechny nutné konektory.
Jednotka AHD negative je určena pouze pro vozidla s obrácenou polaritou napětí. Tedy na kostře vozu mají kladný pól (+12V). Tím veškeré žárovky ve voze jsou ovládány záporným napětí (-). Proto u těchto vozidel není možné použít jinou jednotku AHD než-li AHD negativ!

Denní svícení AHD s Tripplingem
Všeobecné informace:
Systém denního svícení AHD (Automatic Halogen Daylight) je způsob využití originálního osazení světlometů pro denní svícení. Modul AHD ve velikosti menší než krabička cigaret, umožňuje svítit jen hlavníma světlama a to bez zadních lamp a podsvětlení přístrojové desky včetně celého interiéru a to vše dle předpisů o denním svícení! Tím vzniká průměrná úspora 10.8A, jedná se pouze o výkonovou úsporu, která nijak fyzicky neovlivní spotřebu, ovšem kladně ovlivní životnost alternátoru, včetně žárovek. Nemusím zde dlouhosáhle hovořit o kladech úspory elektrické energie v zimním období, kdy je nutné mít co nejvíce elektrické energie pro nabíjení akumulátoru (viz.krátké starty), jelikož se zde projevuje tepelná závislost vnitřního odporu baterie. Vnitřní odpor baterie by měl být v ideálním případě roven 0 Ohmů, jen tehdy poskytne baterie maximální výkon!
Vzhledem k tomu, že hlavní "potkávací" světlomety mají v každém světle halogenovou žárovku výkonu 55W/12V, což je v součtu 110W, tak není příliž hospodárné uvedenými žárovkami permanentně svítit. Výkon denních světel postačí pouze poloviční i menší, proto bylo zvoleno digitální řízení výkonu dálkových halogenových žárovek z 55W na cca 13W při denním svícení, jedná se pouze o přibližnou hodnotu! Může se stát, že výrobní nastavení svitu dálkových žárovek v denním režimu může nepříjemně oslňovat. Důvodem je odlišná konstrukce Vašeho světlometu, respektive jiný geometrický tvar paraboly. Tento problém byl odstraněný režimem "učení", kde si velmi jednoduše můžete zvolit intenzitu svitu dálkových žárovek v denním režimu. Dálkové žárovky byly zvoleny pro vyšší výšku osvětlení, neboť se snížil výkon žárovek. Funkce dálkových světel není omezena. Životnost žárovek není ovlivněna, množí se spekulace o ovlivnění "halogenového efektu". "Halogenový efekt" je princip funkce halogenových žárovek, který při nižším napětí přestává fungovat. "Halogenový efekt" je narušen nevhodným způsobem řízení výkonu a to především pomocí PWM. Jednotka AHD využívá moderní způsob řízení výkonu tzv. "studenou metodou" a je k žárovkám velmi šetrná.
Funkce jednotky:
Tak jak je z názvu plynoucí, jedná se o modul denního svícení AHD modifikovaného o funkci TRIPPLING. Po nastartování jednotka AHD Future Pack aktivuje digitální regulaci výkonu 55W dálkových žárovek s výkonem pouze cca 13W. Funkce dálkových světel není omezena! Při aktivaci směrového blikače se výkon příslušného světla sníží, až na cca 5W pro lepší viditelnost směrového ukazatele. Po vypnutí směrového blikače se opět zvýší výkon na cca 13W. Po aktivaci hlavních světel, nebo vypnutí motoru, dojde k automatické deaktivaci režimu denního svícení, dle vyhlášky. Jak již bylo výše uvedeno, jednotka AHD Future Pack je doplněna bezpečnostním prvkem TRIPPLING nejen pro Vaše pohodlí. Tuto funkci nabízí většina nových vozů. Nyní není nutné při změně směru "zacvakávat" páčku směrových světel, stačí pouze jen lehce "brnknout" a procesor jednotky AHD Future Pack zajistí tři bliknutí příslušného směrového blikače. Jednotka převzala neoficiální název TRIPLING, což je v překladu „trojnásobný“. Oficiální název je TRIPPLING, který jsem z důvodů registrace ochranné známky nevolil. Pomocí funkce TRIPPLING bude lépe rozeznatelná a tím i bezpečná Vaše změna směru jízdy. Součástí balení je jednotka AHD, návod k instalaci a všechny nutné konektory. Tato jednotka je plně zaměnitelná se starší jednotkou AHD bez světelného senzoru
Denní svícení AHD se senzorem
Všeobecné informace:
Systém denního svícení AHD (Automatic Halogen Daylight) je způsob využití originálního osazení světlometů pro denní svícení. Modul AHD ve velikosti menší než krabička cigaret, umožňuje svítit jen hlavníma světlama a to bez zadních lamp a podsvětlení přístrojové desky včetně celého interiéru a to vše dle předpisů o denním svícení! Tím vzniká průměrná úspora 10.8A, jedná se pouze o výkonovou úsporu, která nijak fyzicky neovlivní spotřebu, ovšem kladně ovlivní životnost alternátoru, včetně žárovek. Nemusím zde dlouhosáhle hovořit o kladech úspory elektrické energie v zimním období, kdy je nutné mít co nejvíce elektrické energie pro nabíjení akumulátoru (viz.krátké starty), jelikož se zde projevuje tepelná závislost vnitřního odporu baterie. Vnitřní odpor baterie by měl být v ideálním případě roven 0 Ohmů, jen tehdy poskytne baterie maximální výkon!
Vzhledem k tomu, že hlavní "potkávací" světlomety mají v každém světle halogenovou žárovku výkonu 55W/12V, což je v součtu 110W, tak není příliž hospodárné uvedenými žárovkami permanentně svítit. Výkon denních světel postačí pouze poloviční i menší, proto bylo zvoleno digitální řízení výkonu dálkových halogenových žárovek z 55W na cca 13W při denním svícení, jedná se pouze o přibližnou hodnotu! Může se stát, že výrobní nastavení svitu dálkových žárovek v denním režimu může nepříjemně oslňovat. Důvodem je odlišná konstrukce Vašeho světlometu, respektive jiný geometrický tvar paraboly. Tento problém byl odstraněný režimem "učení", kde si velmi jednoduše můžete zvolit intenzitu svitu dálkových žárovek v denním režimu. Dálkové žárovky byly zvoleny pro vyšší výšku osvětlení, neboť se snížil výkon žárovek. Funkce dálkových světel není omezena. Životnost žárovek není ovlivněna, množí se spekulace o ovlivnění "halogenového efektu". "Halogenový efekt" je princip funkce halogenových žárovek, který při nižším napětí přestává fungovat. "Halogenový efekt" je narušen nevhodným způsobem řízení výkonu a to především pomocí PWM. Jednotka AHD využívá moderní způsob řízení výkonu tzv. "studenou metodou" a je k žárovkám velmi šetrná.
Funkce jednotky:
Tak jak je z názvu plynoucí, jedná se o modul denního svícení AHD s implementovaným světelným senzorem, který pozvedá jednotku AHD o level výše. Nyní se o chod denních či hlavních "potkávacích" světel stará pouze jednotka AHD. Po nastartování jednotka AHD aktivuje digitální regulaci výkonu 55W dálkových žárovek s výkonem pouze cca 13W, ale to jen tehdy, pokud bude osvětlení venkovního prostředí dostatečně vysoké! Při ručním zapnutí hlavních světel, nebo vypnutí motoru, se režim denního svícení automaticky deaktivuje, dle vyhlášky. Pokud v průběhu jízdy dojde ke znížení okolní světelné intenzity (noc) jednotka AHD automaticky deaktivuje režim denního svícení a aktivuje hlavní "potkávací" světla. To platí i při vjezdu do tunelu! V opačném případě, když v průběhu jízdy dojde ke zvýšení okolní světelné intenzity, jednotka AHD okamžitě deaktivuje hlavní "potkávací" světla a aktivuje digitální řízení výkonu dálkových žárovek v režimu denního svícení. Součástí balení je jednotka AHD, světelný senzor, výkonové spínací relé pro spínání hlavních světel, návod k instalaci a všechny nutné konektory.

Imobilizér s kódovou klávesnici

Obrázok

Modul kódové klávesnice je určen pro ovládání palivového čerpadla všech vozů. Kódovou klávesnici je možné instalovat přímo do popelníku Vašeho vozu. Při zapnutí klíčku Vás klávesnice pípnutím upozorní, že není zadán kód pro bezpečný start. Po zadání kódu dojde k sepnutí palivového čerpadla a řidič může bezpečně nastartovat. Po vypnutí zapalování, jednotka kódové klávesnice čeká. Pokud do 5ti minut nedojde k opětovnému nastartování motoru, tak jednotka kódové klávesnice odpojí palivové čerpadlo a vše se opakuje.

Naklápění světel FSHL SERVO

Obrázok

Řídící jednotka FSHL (Full System with Headlamp Leveling) je plnohodnotnou jednotkou SHL pocházející z divize CAI (Cybertronic Automotive Industry). Jak již napovídá název, jedná se o zařízení pro naklápění světel dle zatížení zadní nápravy. Měření zatížení neprobíhá již zažitým způsobem, ale zcela nově bezkontaktní optickou technologii založenou na metodě trilingulace. Trilingulační měření zaručuje jistou odolnost vůči okolnímu slunečnímu svitu. Životnost jednotky FSHL je tímto prakticky neomezena. Konstrukce je provedená z odolné hliníkové slitiny s povrchovou úpravou s laserovým potiskem pro lepší věrohodnost na STK.
Jednotky FSHL jsou standardně dodávány s montážním návodem a neodnímatelným odolným kabelem o délce 4-5m s permanentním magnetem pro nastavení. V automobilovém průmyslu se používají dva odlišné elektromechanické naklápěcí prvky. Ten jednodužší je tří vodičový servomotor nacházející se v 80% vozech. Ovládání toho motoru je celkem snadné, neboť motor si sám hlídá nastavenou výšku. Složitějším elektromechanickým prvkem je čtyř, nebo pěti vodičový krokový motor (stepper). Krokové motory mají pouze dvě cívky, které se musí správně budit v závislosti na rotujícím magnetickém poli a zároveň řídící system těchto motorů musí počítat jednotlivé kroky, aby vždy nastavil motor do přibližně stejné polohy. Z toho plyne, že i jednotka ovládající krokové motory bude poměrně větší a mnohem složitější. Podle toho jaký máte ve voze typ motoru pro naklápění světel, si můžete vybrat jednotku FSHL-Servo, FSHL-Stepper.

Popis jednotky:
Jednotka FSHL-Servo je univerzální, dokáže ovládat všechny druhy servomotorů (tj. tří vodičových). Stačí FSHL připojit přímo na náklápěcí servomotor ve světlometu, nastavit výšku podvozku, případně inverzi výstupu FSHL dle typu motoru a celý naklápěcí systém je funkční. Jedna jednotka FSHL dokáže ovládat oba světlomety! Přesné zapojení najdete v přiloženém návodu. Jednotka FSHL po připojen napájení (zapnutí světel) má malou prodlevu pro náběh světelného toku z výbojek a pak provede známý synchronizační posuv dolů a zpět do definované polohy s drobnou korekcí dle zatížení zadní nápravy. Jednotka v zadní části vozu pouze měří vzdálenost podvozku od vozovky optickou metodou a přibližně nastavuje výšku světel dle zatížení zadní nápravy. FSHL-Servo má svůj termoregulační systém, který při poklesu teploty pod nastavenou mez automaticky aktivuje své vnitřní 2W topení. Zařízení minimálně trpí na znečištění optického senzoru okolní nečistotou na podvozku, neboť pro funkci stačí minimální průzor. Testy ukázaly, že dostatečný průzor je vždy, neboť povrch krabičky FSHL je přirozeně čistěn stříkající vodou. V případě hrubších nečistot (zmrzlý sníh, bláto) bude pravděpodobně delší dobu trvat, než se nečistoty uvolní, to ovšem vůbec nevadí, světla vždy zůstanou v maximální nastavené poloze a až bude senzor funkční, tak jednotka FSHL doladí výšku světel. Tak jako všechny jednotky FSHL, tak i FSHL-Servo disponuje důmyslnou filtrací nerovností vozovky. Bez tohoto filtru by Váš naklápěcí motorek brzo "umřel". Znamená to, že jednotka vždy seřídí světla, až je podvozek v naprostém klidu. Stále houpající se podvozek jednotka značně ignoruje. FSHL-Servo najde uplatnění především v instalaci neoriginálních xenonových sad (HID) a tím pozvedne tuto neoriginální instalaci o několik úrovní výše. Podle toho jak bude instalace kvalitně provedena, tak bude i policii odhalena. Kvalitní instalace = značný úspěch!

 

Naklápění světel SHL SERVO
Fiktivní naklápění světel SHL SERVO


Obrázok

Řídící jednotka SHL naklápění světel (system with headlamp leveling) vznikla na základě požadavků zákaníků. Originál xenonové lampy u moderních vozů mají od výroby snímač zatížení zadní nápravy, kde podle něj jsou xenonové lampy neustále seřizovány. Policie ani STK nepozná zda-li vůz má senzor zatížení či nemá, ale pozná, že dodatečně instalované xenony na vůz nepatří. Proto vznikly řídící jednotky SHL, které po zapnutí světel zajistí automatický vertikální pohyb dolů a zpět nahoru do původní polohy. Tento pohyb je srovnatelný s originálem a tedy dodatečně montovaná xenonová světla nemají problém, jsou efektivně maskována. Je nutné mít na paměti, že jen jednotka SHL nestačí, original xenonové světla mají i ostřikovače světel a ve "většině" případech i projektory. Dnes se již dají koupit projektory a ostřikovače dodatečně a do světel si je poměrně snadno instalovat.
Funkce jednotky:
Jednotka SHL Servo je určena pro instalaci především do motorového prostoru ke světlometům. Jednotka je navržena jako průhozí, tedy nastavovací kolečko zůstává stále aktivní, ale doporučuje se nastavovací kolečko ukrýt za palubní desku a otvor zaslepit nejlépe originální záslepkou. Originální xenony nemají nastavovací koleko! Jednotka SHL Servo má výstup pro každý motorek zvlášť, tím je zaručen mnohem menší zásah do elektroinstalace Vašeho vozu. Funkce jednotky spočívá pouze ve fiktivním nastavením světel. Po aktivaci potkávacích světel, jednotka pouze udělá pohyb dolů a zpět do původní polohy.

 

Naklápění světel SHL STEPPER
Fiktivní naklápění světel SHL STEPPER


Obrázok

Řídící jednotka SHL naklápění světel (system with headlamp leveling) vznikla na základě požadavků zákaníků. Originál xenonové lampy u moderních vozů mají od výroby snímač zatížení zadní nápravy, kde podle něj jsou xenonové lampy neustále seřizovány. Policie ani STK nepozná zda-li vůz má senzor zatížení či nemá, ale pozná, že dodatečně instalované xenony na vůz nepatří. Proto vznikly řídící jednotky SHL, které po zapnutí světel zajistí automatický vertikální pohyb dolů a zpět nahoru do původní polohy. Tento pohyb je srovnatelný s originálem a tedy dodatečně montovaná xenonová světla nemají problém, jsou efektivně maskována. Je nutné mít na paměti, že jen jednotka SHL nestačí, original xenonové světla mají i ostřikovače světel a ve "většině" případech i projektory. Dnes se již dají koupit projektory a ostřikovače dodatečně a do světel si je poměrně snadno instalovat.
Funkce jednotky:
SHL Stepper je funčně shodná jednotka, jako ta předchozí. Jednotka je určena pro krokové 4 a více drátové motory, které se nacházejí v originálních xenonových světlech. Jednotka SHL Stepper je určena především pro přestavbu nexenonových světel za originální xenonová. Krokové motory jsou velmi rychlé, pohyb dolů a zpět je mnohem efektivnější než u servo motorů, proto je velmi populární servo motory zaměňovat za krokové. Bohužel u nás krokové motory nezakoupíte.

Naklápění světel STEPPER
Naklápění světel FSHL STEPPER


Obrázok

Řídící jednotka FSHL (Full System with Headlamp Leveling) je plnohodnotnou jednotkou SHL pocházející z divize CAI (Cybertronic Automotive Industry). Jak již napovídá název, jedná se o zařízení pro naklápění světel dle zatížení zadní nápravy. Měření zatížení neprobíhá již zažitým způsobem, ale zcela nově bezkontaktní optickou technologii založenou na metodě trilingulace. Trilingulační měření zaručuje jistou odolnost vůči okolnímu slunečnímu svitu. Životnost jednotky FSHL je tímto prakticky neomezena. Konstrukce je provedená z odolné hliníkové slitiny s povrchovou úpravou s laserovým potiskem pro lepší věrohodnost na STK.
Jednotky FSHL jsou standardně dodávány s montážním návodem a neodnímatelným odolným kabelem o délce 4-5m s permanentním magnetem pro nastavení. V automobilovém průmyslu se používají dva odlišné elektromechanické naklápěcí prvky. Ten jednodužší je tří vodičový servomotor nacházející se v 80% vozech. Ovládání toho motoru je celkem snadné, neboť motor si sám hlídá nastavenou výšku. Složitějším elektromechanickým prvkem je čtyř, nebo pěti vodičový krokový motor (stepper). Krokové motory mají pouze dvě cívky, které se musí správně budit v závislosti na rotujícím magnetickém poli a zároveň řídící system těchto motorů musí počítat jednotlivé kroky, aby vždy nastavil motor do přibližně stejné polohy. Z toho plyne, že i jednotka ovládající krokové motory bude poměrně větší a mnohem složitější. Podle toho jaký máte ve voze typ motoru pro naklápění světel, si můžete vybrat jednotku FSHL-Servo, FSHL-Stepper.

Popis jednotky:
Jednotka FSHL-Stepper je univerzální, dokáže ovládat všechny druhy krokových motorů (tj. čtyř i pěti vodičových). Stačí FSHL připojit přímo na náklápěcí krokový motor ve světlometu, nastavit výšku podvozku i maximální výšku vysunutí krokového motoru a celý naklápěcí systém je funkční. Jedna jednotka FSHL dokáže ovládat oba světlomety! Přesné zapojení najdete v přiloženém návodu. Jednotka FSHL po připojení napájení (zapnutí světel) má malou prodlevu pro náběh světelného toku z výbojek a pak provede známý synchronizační posuv dolů a zpět do definované polohy s drobnou korekcí dle zatížení zadní nápravy. Jednotka v zadní části vozu pouze měří vzdálenost podvozku od vozovky optickou metodou a přibližně nastavuje výšku světel dle zatížení zadní nápravy. Zařízení minimálně trpí na znečištění optického senzoru okolní nečistotou na podvozku, neboť pro funkci stačí minimální průzor. Testy ukázaly, že dostatečný průzor je vždy, neboť povrch krabičky FSHL je přirozeně čistěn stříkající vodou. V případě hrubších nečistot (zmrzlý sníh, bláto) bude pravděpodobně delší dobu trvat (delší doba regenerace), než se nečistoty uvolní, to ovšem vůbec nevadí, světla vždy zůstanou v maximální nastavené poloze a až bude senzor funkční, tak jednotka FSHL doladí výšku světel. Tak jako všechny jednotky FSHL, tak i FSHL-Servo disponuje důmyslnou filtrací nerovností vozovky. Bez tohoto filtru by Váš naklápěcí motorek brzo "umřel". Znamená to, že jednotka vždy seřídí světla, až je podvozek v naprostém klidu. Stále houpající se podvozek jednotka značně ignoruje. FSHL-Stepper najde uplatnění především v instalaci originálních xenonových světel do vozů nižších tříd, nebo tam, kde výměna starého nefunkčního naklápěcího systému je příliž drahá. Použití je dáno přímo typem motoru, neboť krokové motory se většinou používají jen v originálních xenonových světlech.

 

Ovládání z volantu URC
Ovládání z volantu URC Standard


Obrázok

Modul URC (Universal Remote Control) pocházející z divize společnosti CYBERTRONIC Unlimited umožňuje plnohodnotné připojení Vašeho multifunkčního volantu ke všem typům autorádií s IR dálkovým ovládáním. Modul URC disponuje až osmi vstupy umožňující až osm funkcí z Vašeho multifunkčního volantu. Podrobný popis viz přiložený návod!
Modul URC Standard neobsahuje režim učení, proto je nutné zaslat Váš dálkový ovladač k vyčtení kódu. Tento vyčtený kód bude bezplatně nahrán do modlu URC
Modul URC je 100% funkční se všemi autorádii, které mají dálkové ovládání!
Funkce adaptéru spočívá v převedení impulsů z tlačítek na volantu na infračervený signál, který je vyslán směrem ke snímači na autorádiu. Adaptér komunikuje s autorádii značek CLARION, KENWOOD, SONY, PIONEER, JVC, PANASONIC, ALPINE, VDO, ... vybavenými infračerveným snímačem.

 

Ovládání z volantu URC Learn
Ovládání z volantu URC Learn

Modul URC (Universal Remote Control) pocházející z divize společnosti CYBERTRONIC Unlimited umožňuje plnohodnotné připojení Vašeho multifunkčního volantu ke všem typům autorádií s IR dálkovým ovládáním. Modul URC disponuje až osmi vstupy umožňující až osm funkcí z Vašeho multifunkčního volantu. Podrobný popis viz přiložený návod!
Modul URC Learn obsahuje režim učení pro komfortní změnu funkcí.
Modul URC je 100% funkční se všemi autorádii, které mají dálkové ovládání!
Funkce adaptéru spočívá v převedení impulsů z tlačítek na volantu na infračervený signál, který je vyslán směrem ke snímači na autorádiu. Adaptér komunikuje s autorádii značek CLARION, KENWOOD, SONY, PIONEER, JVC, PANASONIC, ALPINE, VDO, ... vybavenými infračerveným snímačem.

Ovládání z volantu URC MIC
Ovládání z volantu URC Learn + MIC

Modul URC (Universal Remote Control) pocházející z divize společnosti CYBERTRONIC Unlimited umožňuje plnohodnotné připojení Vašeho multifunkčního volantu ke všem typům autorádií s IR dálkovým ovládáním. Modul URC disponuje až osmi vstupy umožňující až osm funkcí z Vašeho multifunkčního volantu. Podrobný popis viz přiložený návod!
Modul URC Learn obsahuje režim učení pro komfortní změnu funkcí. Navíc je doplněn o permanentní monitorování okolního hluku. Na základě okolního hluku automaticky reguluje hlasitost Vašeho autorádia!
Funkce adaptéru spočívá v převedení impulsů z tlačítek na volantu na infračervený signál, který je vyslán směrem ke snímači na autorádiu. Adaptér komunikuje s autorádii značek CLARION, KENWOOD, SONY, PIONEER, JVC, PANASONIC, ALPINE, VDO, ... vybavenými infračerveným snímačem.
Modul URC je 100% funkční se všemi autorádii, které mají dálkové ovládání!

Přepěťová ochrana
Přepěťová ochrana VP


Obrázok

Modul VP (Voltage Protection) slouží k permanentnímu monitorování napětí napájející choulostivé spotřebiče. Takovým spotřebičem může být nejen halogenová žárovka, ale i zapalovací xenonový modul. Přepětí vzniká nedokonalou elektrickou sítí především u levnějších značek vozů (Peugeot, Renault, Citroen, ...). Síla přepětové ochrany spočívá především v její rychlosti ochránit spotřebič. Přepětí ve vozech vzniká především od indukčních spotřebičů, které mohou špičkově zvenout palubní napětí z 12V na 60V! Přepětí velmi rychle snižuje životnost všech spotřebičů!
Funkce jednotky:
Přepěťová ochrana VP permanentně monitoruje napětí, které napájí choulostivý spotřebič. Pokud je tohle napětí v mezích 0-15V, přepěťová ochrana nereaguje, neboť spotřebiče pro automobilový průmysl jsou navrženy pro napětí 11-16V!. Zlom nastává až tehdy, kdy napájecí napětí překročí 15V. Přepěťová ochrana okamžitě začíná reagovat a tohle napětí reguluje. Pokud ovšem usoudí, že regulaci již nezvládne, tak spotřebič na velmi krátkou dobu odpojí. K odpojení může dojít za předpokladu velmi vysokého napětí v napěťové soustavě. Spotřebič je tím maximálně chráněn. K připojení dochází automaticky. Doba odpojení je tak krátká, že ji lidské oko nezaznamená! Maximální zatížitelnost přepěťové ochrany je 10A, špičkově až 30A !

Řízení ostřikovačů
Řízení ostřikovačů předních světel AWL


Obrázok

Jednotka AWL (Automatic Washing Lights) ovládá čerpadlo ostřikovačů světel originálních, či neoriginálních. Jednotka AWL nejen šetří vysokotlaké čerpadlo, které je obvykle spouštěno při každém mytí předního skla, ale především šetří mycí kapalinu.
Funkce jednotky:
Jednotka AWL je vždy aktivní při aktivovaném zapalování. Při prvním mytí předního skla jednotka AWL automaticky aktivuje čerpadlo ostřikovačů světel na dobu 3s. Další mytí předního skla již čerpadlo ostřikovačů světel nespustí, neboť světla již byla umyta a je zbytečné je opět umývat. Další spuštění čerpadla ostřikovače světel nastane až po třetím umytí předního skla, kde jednotka AWL automaticky aktivuje čerpadlo ostřikovačů světel na dobu 3s. Tento cyklus se stále opakuje až do vypnutí zapalování.

Sklápění zrcátek
Automatické sklápění zrcátek


Obrázok

Jednotka AFM umožňuje komfortní ovládání Vašich motorických zrcátek. Při zamčení vozu jednotka sklopí zrcátka v nastaveném čase s nastavitelným zpožděním. K opětovnému otevření zrcátek dojde až po nastartování motoru rovněž v nastavitelném časovém intervalu. Jednotka je určena pro palubní napětí 12V a lze ji instalovat na všechny vozy, které mají motorické sklápění zrcátek.

Trippling

Obrázok

Jednotka TRIPPLING je doplňkový modul pro pohodlnou změnu směru jízdy vozů, které tuto funkci nemají. Jednotka trippling je velice populární nejen pro jednoduchost zapojení. Pokud často předjíždíte, nebo jezdíte z pruhu do pruhu, je právě tato jednotka pro Vás jak dělaná.
Funkce jednotky:
Funkce jednotky trippling spočívá v třínásobném bliknutí příslušného směrového blikače a to jen krátkým stiskem páčky směrového blikače. Pokud bude stisk kratší než 100ms, procesor tripplingu automaticky dopočte zbylý čas pro plnohodnotný svit směrového blikače a to vše se bude opakovat celkem 3x. Pokud v době blikání směrového blikače dojde k aktivaci druhé strany směrových blikačů, jednotka trippling okamžitě deaktivuje již neaktuální výstražný směr a aktivuje směr nový. Pokud bude ovladač (páčka) směrových světel trvale aretovaná, jednotka trippling nereaguje. Zapojení již jednodužší být nemůže, stačí zapojit dva vodiče napájení a dva vodiče pro směrová světla tak, jak ukazuje schéma zapojení v manuálu jednotky trippling.

 

Trippling se záporným ovládáním
Trippling Negative


Jednotka TRIPPLING Negative je doplňkový modul pro pohodlnou změnu směru jízdy vozů, které tuto funkci nemají. Jednotka trippling je velice populární nejen pro jednoduchost zapojení. Pokud často předjíždíte, nebo jezdíte z pruhu do pruhu, je právě tato jednotka pro Vás jak dělaná.
Funkce jednotky:
Funkce jednotky trippling spočívá v třínásobném bliknutí příslušného směrového blikače a to jen krátkým stiskem páčky směrového blikače. Pokud bude stisk kratší než 100ms, procesor tripplingu automaticky dopočte zbylý čas pro plnohodnotný svit směrového blikače a to vše se bude opakovat celkem 3x. Pokud v době blikání směrového blikače dojde k aktivaci druhé strany směrových blikačů, jednotka trippling okamžitě deaktivuje již neaktuální výstražný směr a aktivuje směr nový. Pokud bude ovladač (páčka) směrových světel trvale aretovaná, jednotka trippling nereaguje. Zapojení již jednodužší být nemůže, stačí zapojit dva vodiče napájení a dva vodiče pro směrová světla tak, jak ukazuje schéma zapojení v manuálu jednotky trippling Negative.

! Trippling Negative je určena pouze pro záporné ovládací napětí !

U.S. Light - efektní svícení po vzoru USA vozů

Obrázok

U.S. Light Module je univerzální jednotka pro zapojení směrového blikače s trvalým třetinovým svitem po vzoru USA vozů. Funkce směrového blikače není omezená. Zařízení je určené pro tuning scénu, není schválené pro provoz v ČR!

Corner Light

Obrázok

CLM Corner Light Module

Modul CLM (Corner Light Module) pochází z divize CAI společnosti CYBERTRONIC
Unlimited. Jde o komfortní řídící jednotku předních mlhových světel s funkcí přísvitu za roh.
Tato funkce je známá především z vozů automobilky Škoda. Řídící jednotka CLM poměrně
plnohodnotně nahrazuje originální funkci.

Modul CLM ovládá přední halogenové mlhové světla v závislosti na aktivovaném směrovém
blikači. Funkce Corne Light je aktivní pouze pokud jsou aktivní světla. Dále CLM disponuje
vstupem pro připojení napětí ze zpětného světla, pro vyřazení funkce při couvání.

Modul CLM umožňuje připojení cenzoru natočení volantu, který se instaluje na hřídel řízení.
Použití modulu CLM se senzorem natočení volantu zajišťuje plnohodnotnou funkci, která
je aktivní pouze při aktivních parkovacích světlech, nezařazené zpáteční rychlosti, aktivním
směrovém blikači příslušné strany za současného natočení volantu. Senzor natočení volantu
je nutné dokoupit zvlášť, neboť se nejedná o povinnou výbavu! Modul CLM funguje i bez
senzoru natočení volantu, ale pouze na základě směrových blikačů!

Senzor natočení volantu lze zakoupit pod názvem SAS (Steering Angle Sensor).

 

Senzor natočení SAS

Obrázok

Snímač natočení volantu SAS (Steering Angle Sensor) pochází z divize CAI (Cybertronic Automotive Industry). Senzor SAS mění napětí na výstupu v závislosti na natočení volantu. Měření probíhá poměrně přesně bezkontaktní metodou.
Instalace senzoru SAS je provedena pomocí vestavěných příchytek, které dokážou udržet senzor SAS na průměru hřídele v rozmezí 18-21mm. Uchycení je provedeno pomocí topenářských příchytek na PVC trubky. Lze je zakoupit ve všech velikostech, pokud zjistíte, že průměr Vaší hřídele řízení je větší než dostupné příchytky u SAS. Snímač natočení volantu je univerzální, tudíž bez velkých úprav pasuje na všechny vozidla s přístupem k hřídeli volantu.








Parametry modulu:
Napájecí napětí: 8-16V / 5mA
Snímaný úhel: +-90°
Instalace na hřídel: d = 18-21mm
Použití: - Corner light
- AHD Star
- CAH Stepper
Velikost: 80 x 36 x 36mm


Cenník

názov produktu/cena užívateľov fóra FBBK.sk/povodná cena





















Bezpečné brždění ESB 50 57
Bezpečnostní brzdové světlo 22 26
Denní svícení AHD 55 63
Denní svícení AHD negative 55 63
Denní svícení AHD s Tripplingem 75 81
Denní svícení AHD se senzorem 85 93
Imobilizér s kódovou klávesnicí 45 48
Naklápění světel SERVO 120 131,2
Naklápění světel SHL SERVO 27 30,5
Naklápění světel SHL STEPPER 55 60
Naklápění světel STEPPER 130 145
Ovládání z volantu URC 60 66
Ovládání z volantu URC Learn 65 72,7
Ovládání z volantu URC MIC 92 101
Přepěťová ochrana 9 10
Řízení ostřikovačů 25 28
Sklápění zrcátek 60 64
Trippling 35 38
Trippling se záporným ovládáním 42 44
U.S. Light 12 17,6
Corner Light 50 55
Senzor natočení SAS 25 27


plus postovne.podla cennika post

kontakt:
kekosh


Hore
 Profil Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Táto téma je zamknutá, nemôžete upravovať príspevky ani posielať ďalšie odpovede.  [ Počet príspevkov: 1 ] 


Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB2 template by N.Design Studio
phpBB3 template by SE-Tuning
© PCforum.sk